Dziś jest czwartek, 02 maja 2024 r.   

Przetargi: OGŁOSZENIEO PRZETARGU PUBLICZNYM NA SPRZEDAŝ SAMOCHODU OSOBOWEGO

OGŁOSZENIE

O PRZETARGU PUBLICZNYM NA SPRZEDAŻ SAMOCHODU OSOBOWEGO

 

Na podstawie przepisów rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 października 2019 r. w sprawie szczegółowego sposobu gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku ruchomego Skarbu Państwa (Dz.U. z 2019 r. poz. 2004 ze zm.) oraz ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1610, ze zm.) Inspekcja Weterynaryjna Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Lublinie reprezentowany przez Powiatowego Lekarza Weterynarii w Lublinie ogłasza przetarg publiczny pisemny nieograniczony na sprzedaż używanego samochodu służbowego marki Suzuki SX4 Comfort 4WD.

      I.        Nazwa i siedziba Sprzedającego

Inspekcja Weterynaryjna Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Lublinie z siedzibą przy Al. Spółdzielczości Pracy 3, 20-147 Lublin, e-mail: lublin.piw@wiw.lublin.pl

    II.        Termin i miejsce przeprowadzenia przetargu

1.    Postępowanie przetargowe prowadzone jest w siedzibie Sprzedającego przy Al. Spółdzielczości Pracy 3, 20-147 Lublin.

2.    Ofertę przetargową w formie pisemnej, sporządzoną zgodnie z wymogami określonymi w Ogłoszeniu, należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do dnia 07.02.2024 do godz 15:00.

3.    Jawne otwarcie ofert odbędzie się w dniu 08.02.2024.

   III.        Przedmiot przetargu

Samochód marki: Suzuki SX4 Comfort 4WD, nr rej: LU0459R, przebieg: 150549 km, data pierwszej rejestracji: 22.09.2010, poj. Silnika: 1586 cm3, rodzaj nadwozia: hatchback 5-drzwiowy, VIN TSMEYB21S00516206, kolor: czarny, skrzynia biegów: manualna, typ silnika/paliwo: benzyna, wyposażenie: klimatyzacja, szyby przednie sterowane elektryczni, ABS, immobilizer, lusterka zewnętrzne sterowane elektrycznie.

  IV.        Miejsce i termin, w którym można obejrzeć przedmiot przetargu

1.    Pojazd można obejrzeć na parkingu przy siedzibie Sprzedającego w terminie od 25.01.2024 do 07.02.2024, po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym lub zgłoszeniu mailowym chęci oględzin.

2.    Szczegółowe informacje o pojeździe będącym przedmiotem przetargu można uzyskać pod nr telefonu 81-748-37-48, bądź kierując zapytanie drogą elektroniczną na adres e- mail: lublin.piw@wiw.lublin.pl

    V.        Wadium

1.    Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wniesienie wadium w wysokości 10% ceny wywoławczej, to jest kwoty   2050,00 zł na rachunek Sprzedającego prowadzony w NBP nr 51 1010 1339 0062 6213 9120 0000

W tytule wpłaty należy wpisać: „Wadium w przetargu na sprzedaż samochodu marki Suzuki SX4”

Wadium wnosi się wyłącznie w pieniądzu.

2.    Wadium należy wnieść w terminie do dnia 07.02.2024 do godziny 15:00. Warunkiem uznania wniesienia wadium jest jego wpływ na wskazany rachunek Sprzedającego. O terminie wniesienia wadium rozstrzyga chwila zaksięgowania wadium na rachunku Sprzedającego.

3.    Brak wniesienia wymaganego wadium w zakreślonym terminie skutkować będzie odrzuceniem oferty.

4.    Wadium złożone przez oferentów, których oferty nie zostały wybrane bądź zostały odrzucone, zwraca się w terminie 7 dni, odpowiednio od dnia dokonania wyboru lub odrzucenia oferty.

5.    Wadium złożone przez nabywcę zalicza się na poczet ceny.

6.    Wadium nie podlega zwrotowi i przepada na rzecz Sprzedającego, w przypadku gdy oferent, którego oferta została wybrana, nie zapłaci w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży ceny nabycia pojazdu lub uchyli się od zawarcia umowy sprzedaży.

7.    Sprzedający zwróci również wadium w przypadku jego wniesienia bez złożenia oferty oraz w przypadku wycofania oferty, na zasadach opisanych w Ogłoszeniu.

  VI.        Cena wywoławcza

1.    Cena wywoławcza wynosi 20.500 zł.

2.    Cenę wywoławczą pojazdu stanowi jego wartość rynkowa.

3.    Oferta zawierająca niższą cenę od ceny wywoławczej podlega odrzuceniu.

 VII.        Oferta

Oferta pod rygorem nieważności winna zostać sporządzona w formie pisemnej, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do Ogłoszenia.

Oferta musi zawierać:

1.    Imię, nazwisko, adres oferenta, PESEL lub NIP, numer telefonu kontaktowego i adres e-mail – w przypadku gdy oferentem jest osoba fizyczna lub nazwę/firmę i siedzibę oferenta, numer telefonu kontaktowego i adres e-mail – w przypadku gdy oferentem jest osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej;

2.    Oferowaną cenę i warunki jej zapłaty;

3.    Datę sporządzenia oferty oraz czytelny podpis oferenta, a w przypadku gdy oferentem jest osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej podpis lub podpisy osób uprawnionych do reprezentowania oferenta, zgodnie z aktualnym w chwili składania oferty dokumentem rejestrowym. Jeżeli z danych rejestrowych nie wynika upoważnienie osoby składającej ofertę do reprezentowania oferenta należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo, z którego wynika uprawnienie do złożenia oferty w przetargu – w oryginale lub potwierdzonej przez mocodawcę lub notarialnie kopii.

4.    W przypadku gdy oferentem jest osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej do oferty należy dołączyć aktualny, to jest sporządzony nie wcześniej niż 3 miesiące przed dniem złożenia oferty, odpis z właściwego rejestru lub też wskazać w treści oferty adres strony internetowej bezpłatnej i ogólnodostępnej bazy danych, w szczególności rejestru publicznego w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, z której Sprzedający może samodzielnie pobrać wskazany dokument. Odpis należy złożyć w oryginale lub poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę upoważnioną do reprezentowania oferenta kopii. Oryginalny wydruk z internetowego rejestru nie wymaga poświadczenia;

5.    Dowód wniesienia wadium;

6.    Nazwę banku oraz nr rachunku, na jaki zwrócone winno zostać wpłacone wadium

7.    Oświadczenie oferenta, że zapoznał się ze stanem faktycznym i prawnym samochodu będącego przedmiotem przetargu i nie wnosi do niego uwag albo że ponosi odpowiedzialność za skutki wynikające z rezygnacji z zapoznania się ze stanem przedmiotowego pojazdu, a także oświadczenie oferenta, że zapoznał się z warunkami przetargu i przyjmuje te warunki bez zastrzeżeń;

8.    Zobowiązanie oferenta do wpłacenia zaoferowanej ceny zgodnie z warunkami opisanymi w Ogłoszeniu wraz z oświadczeniem o przyjęciu do wiadomości, iż wniesione wadium, w przypadku niezapłacenia ceny nabycia pojazdu w terminie 7 dni od zawarcia umowy lub uchylenia się od zawarcia umowy, przepadnie na rzecz Sprzedającego;

9.    Oświadczenie oferenta o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych.

VIII.        Termin, miejsce i tryb złożenia oferty oraz okres związania ofertą

1.    Pisemną ofertę, sporządzoną zgodnie z warunkami zawartymi w pkt. VII Ogłoszenia należy złożyć w zaklejonej kopercie na adres siedziby Sprzedającego: Inspekcja Weterynaryjna Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Lublinie z siedzibą przy Al. Spółdzielczości Pracy 3, 20-147 Lublin w terminie do dnia 07.02.2024 do godz. 15:00.

2.    Kopertę należy opisać w następujący sposób: Oferta na zakup samochodu marki Suzuki SX4.

3.    Ofertę można złożyć osobiście w siedzibie Sprzedającego, w sekretariacie lub też za pośrednictwem operatora pocztowego/kuriera.

4.    Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane. O terminie złożenia oferty rozstrzyga chwila wpływu do Sprzedającego.

5.    Termin ważności oferty wynosi 14 dni od otwarcia ofert.

  IX.        Warunki przetargu i zastrzeżenia

1.    Sprzedający ma prawo zamknięcia przetargu bez wybrania oferty, bez podania przyczyny.

2.    Przetarg może się odbyć, jeśli zostanie złożona co najmniej jedna ważna oferta.

3.    Warunkiem ważności oferty jest, by oferowana cena nabycia pojazdu nie była niższa od ceny wywoławczej określonej w Ogłoszeniu.

4.    Oferent ma prawo wycofania oferty i zwrotu wniesionego wadium, poprzez złożenie przed ustalonym terminem otwarcia ofert na adres siedziby Sprzedającego, w sposób przewidziany dla złożenia oferty, pisemnego oświadczenia o wycofaniu złożonej oferty, ze wskazaniem nazwy banku i numeru rachunku, na jaki winno być zwrócone wadium. Oświadczenie musi zostać opatrzone podpisem osoby fizycznej, jeżeli jest ona oferentem lub osoby upoważnionej do reprezentowania oferenta w przypadku osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej

5.    Sprzedający odrzuca ofertę w przypadku:

1)    złożenia oferty po terminie, w niewłaściwym miejscu lub przez oferenta, który nie wniósł wadium;

2)    złożenia oferty niekompletnej, niezawierającej wymaganych danych lub dokumentów, nieczytelnej lub budzącej inną wątpliwość, a jej uzupełnienie lub złożenie wyjaśnień mogłoby prowadzić do uznania jej za nową ofertę.

6.    Sprzedający niezwłocznie zawiadamia oferenta o odrzuceniu oferty.

7.    Przetarg wygra Oferent, który zaproponuje najwyższą cenę – kryterium oceny ofert stanowi cena 100%. Ocena zostanie dokonana według wzoru:

Najwyższa oferowana cena nabycia/cena nabycia badanej oferty

8.    W przypadku zaoferowania tej samej ceny przez kilku oferentów, Sprzedający będzie kontynuował przetarg pomiędzy oferentami, którzy złożyli oferty równorzędne, w formie licytacji (aukcji), określając kwotę minimalnego postąpienia.

9.    Jeżeli oferenci, którzy złożyli oferty zawierające jednakową cenę będą obecni na otwarciu przetargu, licytacja zostanie przeprowadzona bezpośrednio po ocenie ofert przetargowych.

10.  W przypadku nieobecności na otwarciu ofert któregokolwiek z oferentów, którzy złożyli oferty równorzędne, Sprzedający wyznaczy termin i miejsce licytacji, o którym oferenci zostaną zawiadomieni.

11.  Licytacja odbędzie się w terminie ważności ofert.

12.  W toku licytacji oferty będą składane ustnie, zgodnie z ustaloną kwotą minimalnego postąpienia. Oferta złożona w trakcie licytacji przestaje wiązać, gdy inny oferent złoży ofertę korzystniejszą. W przypadku braku kolejnych postąpień Sprzedający udzieli przybicia wiążącej ofercie. Przybicie zostanie udzielone Oferentowi, który zaoferuje najwyższą cenę, a pozostali oferenci do momentu ogłoszenia tej ceny po raz trzeci nie zaoferują wyższej kwoty. Jeżeli na licytacji nie pojawi się żaden z oferentów lub też żaden z oferentów nie zaoferuje wyższej ceny niż zaproponowana w pisemnej ofercie, Sprzedający dokona losowego wyboru oferty pisemnej spośród ofert zawierających tę samą cenę nabycia pojazdu.

13.  Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za wady ukryte sprzedawanego pojazdu.

14.  Sprzedający będzie informował o wyniku przetargu i odrzuceniu ofert za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, na adres e-mail oferenta wskazany w ofercie.

    X.        Planowany termin zawarcia umowy sprzedaży

1.    Zawarcie umowy nastąpi po wyborze najkorzystniejszej oferty.

2.    Nabywca ma obowiązek zapłaty ceny nabycia pojazdu w terminie nie dłuższym niż 7 dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży.

3.    Wydanie pojazdu nastąpi niezwłocznie po dokonaniu przez Nabywcę zapłaty ceny.

4.    Umowa zostanie zawarta zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do Ogłoszenia.

  XI.        Informacja o przetwarzaniu danych osobowych w przetargu

1.    Inspekcja Weterynaryjna Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Lublinie przetwarza dane osobowe zawarte w ofertach w postępowaniu na sprzedaż samochodu marki Suzuki SX4 Comfort 4WD, a także znajdujące się w publicznie dostępnych rejestrach  w celu prowadzenia niniejszego postępowania.

2.    Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne na potrzeby udziału w niniejszym postępowaniu. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości dokonania oceny oferty i zawarcia umowy.

3.    Zgodnie z art. 13 i 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.), dalej jako RODO, informujemy, że:

1)    Administratorem Państwa danych osobowych jest Powiatowy Lekarz Weterynarii w Lublinie z siedzibą przy Al. Spółdzielczości Pracy 3, 20-147 Lublin.

2)    W Inspekcji Weterynaryjnej Powiatowym Inspektoracie Weterynarii w Lublinie został wyznaczony Inspektor Ochrony Danych: Pan Tomasz Wernicki z którym można skontaktować się listownie na adres siedziby Inspekcji Weterynaryjnej Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Lublinie lub elektronicznie pod adresem: lublin.piw@wiw.lublin.pl.

3)    Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić odpowiednie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym bądź celowym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.

4)    Administrator w ramach niniejszego postępowania przetwarza dane osobowe na podstawie zgody wyrażonej przez akt uczestnictwa w postępowaniu oraz:

a)    w zawarciem umowy celu przeprowadzenia przetargu – rozpatrzenia oferty oraz wykonania umowy – wówczas podstawę prawną przetwarzania danych stanowi obowiązek Administratora związany z wykonaniem umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub z podjęciem działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) oraz prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na możliwości bieżącego kontaktu z kontrahentami, tj. ich pracownikami/współpracownikami, w sprawach biznesowych (art. 6 ust. 1 lit.f RODO);

b)    w celu realizacji obowiązków Administratora związanych z rachunkowością i obowiązkami podatkowymi, w tym prowadzeniem i przechowywaniem ksiąg rachunkowych, przechowywaniem dokumentów księgowych oraz dokumentacji podatkowej - wówczas podstawę prawną przetwarzania danych stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);

c)    w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami lub też by dochodzić ewentualnych roszczeń związanych z przetargiem i wykonaniem umowy w przypadku zaistnienia sporu - wówczas podstawę prawną przetwarzania danych stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);

d)    w celach archiwalnych - wówczas podstawę prawną przetwarzania danych stanowią obowiązki prawne Administratora wynikające z przepisów o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);

5)    dane osobowe przechowywane będą w oparciu o zasady obowiązujące Inspekcję Weterynaryjną Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Lublinie, wynikające z przepisów prawa, nie dłużej niż jest to niezbędne w określonych celach, w szczególności przez okres prowadzenia postępowania, a w przypadku zawarcia umowy – przez okres niezbędny do wykonania umowy.

6)    dostęp do danych osobowych, o ile to konieczne, mogą mieć podmioty:

a)      uprawnione na podstawie przepisów prawa;

b)      w ograniczonym zakresie te, z którymi współpracuje Inspekcja Weterynaryjna Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Lublinie, wyłącznie jednak i w oparciu o stosowne umowy i na podstawie ustalonych zasad, w tym w oparciu o umowy powierzenia przetwarzania danych, zawarte zgodnie z art. 28 RODO, m.in. w związku ze wsparciem w zakresie IT czy Pzp;

7)    osoba fizyczna, której dane są przetwarzane ma prawo dostępu do swoich danych osobowych, żądania sprostowania swoich danych osobowych, żądania ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych ze względu na szczególną sytuację – w zakresie, w jakim dane są przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora, a także do wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

Załączniki:

1. Wzór formularza oferty - zał. nr 1
2. Istotne postanowienia umowy - zał. nr 2

Autor:  
Opublikował:  
Data wprowadzenia: 2024-01-23 00:00:00
Data opublikowania: 2024-01-23 00:00:00